Reklama

Nieszczęśliwy węzeł Konotopa – kolejne przypadki pecha: zderzyły się trzy samochody

Znowu wypadek na węźle Konotopa. Tym razem zderzyły się trzy samochody na drodze szybkiego ruchu S8 w kierunku Poznania. Utworzył sie gigantyczny korek. 

Takich wiadomości w ciągu ostatnich dni i tygodni jest więcej… Najczęściej są to zderzenia samochodów, nierzadko podwójne i potrójne, tzw. karambole. Najczęstsze przyczyny: nadmierna szybkość, ale głównie rozchwianie uwagi kierowców, które w tym miejscu zdarza się bardzo często. Bo są trzeźwi, nie gadają przez komórki, a dochodzi do kraks. Dlaczego?

Węzeł Konotopa nie ma dobrej sławy wśród kierowców. Pytani o przyczyny ich roztargnienia odpowiadają najczęściej, że mieli trudności z rozpoznaniem sytuacji na drodze dla manewru, jaki chcieli wykonać. Mówią o złym oznakowaniu rozjazdów, o tym, że przy dopuszczalnych szybkościach na obu drogach, informacja wyprzedzająca o strukturze rozjazdów na węźle Konotopa powinna być zdecydowanie wcześniej niż jest. Policja natomiast wskazuje na zbyt późno ustawione ograniczenia prędkości. Wcześniejsze zakazy pozwoliłyby kierowcom na spokojniejsze orientowanie się w układzie rozjazdów, bo najczęściej wygląda to tak, że kierowcy rozglądając się za znakami informacyjnymi gubią z pola widzenia przestrzeń jezdni przed sobą.

Dajemy te spostrzeżenia pod uwagę GDDKiA, bo warte są zastanowienia. Jeśli wielu kierowców tak twierdzi, jeśli podobnego zdania jest policja, to cos w tym musi być. (k)

Fot. maniapodrozowania.blogspot.com

 

 

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Ireneusz Fiedler. Inżynier bud - niezalogowany 2024-01-19 17:13:51

    Największym skandalem na węźle Konotopa jest brak możliwości zawrócenia na nim z żadnego kierunku. Dodatkowo na węźle Opacz brak możliwości zawrócenia w kierunku A2 i S8 a więc węzła Konotopa. Jeśli ktoś pomyli zjazdy na na Konotopie jadąc S8 z kierunku węzła Mory to powrót na A2 będzie możliwy dopiero na kolizyjnym węźle na wysokości Al.Krakowskiej, co powoduje dodatkowe zagrożenie w ruchu. A wystarczy połączyć łącznice półbezpośrednie na węźle Opacz by możliwość bezkolizyjnego powrotu na A2 zapewnić. Na tym węźle jest możliwość zawrócenia do Warszawy Nie widziałem ani jednego samochodu, który z tej możliwości skorzystał. Łącznice są zaprojektowane i wybudowane niezgodnie z zasadami i np dla potoku poniżej 1000 poj zaprojektowano łącznicę półbezpośrednią a dla 1500 zwykłą pętlę

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Portal Ursusa




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do