
Reklama internetowa już dawno przestała być tylko dodatkiem do swoich tradycyjnych form. Wiele firm zaczyna organizację swoich kampanii marketingowych od dokładnego zaplanowania widoczności w sieci lub wręcz ogranicza się tylko do tego sposobu promocji. Dlatego warto dowiedzieć się więcej na temat jej najpopularniejszych rodzajów i tego, jakie mają one zalety.
Jak funkcjonuje reklama w internecie?
Marketing internetowy od początku czerpał z doświadczeń zdobytych podczas stosowania konwencjonalnych rodzajów reklamy. Dlatego przyglądając się jej formom w internecie, łatwo można zauważyć, że często są one odpowiednikami tradycyjnych sposobów promocji towarów i usług, takich jak:
banery,
spoty telewizyjne,
gazetki promocyjne.
Najbardziej znanym przykładem są banery reklamowe działające w podobny sposób, jak te które można zobaczyć na budynkach i przy drogach. Posiadają one kształt kwadratu lub prostokąta i są umieszczone w widocznym miejscu strony internetowej albo pojawiają się jako osobne okienko na ekranie wchodzącego na nią użytkownika. Dawniej miały formę nieruchomego obrazka, obecnie mogą to być również animacje i filmiki.
Inny przykład to reklamy video, które wraz ze wzrostem szybkości łączy także stały się popularnym sposobem marketingu w sieci i obecnie funkcjonują podobnie jak w telewizji. To znaczy, są wyświetlane przed i w trakcie odtwarzanych filmów. Zaletą skopiowania tego podejścia jest zwiększenie prawdopodobieństwa, że widz obejrzy taką reklamę do końca.
Największym systemem oferującym takie formy marketingu jest Google Ads, które wcześniej nazywało się Google AdWords. W jego skład wchodzą zarówno reklamy wyświetlane obok wyników wyszukiwania w Google, czyli najpopularniejszej wyszukiwarce internetowej na świecie, jak i na setkach tysięcy stron partnerskich. Usługa obejmuje także reklamy wideo na serwisie YouTube, największym serwisie z filmami tworzonymi przez internautów. Zaletą korzystania z Google Ads jest oczywiście ogromny zasięg, a co za tym idzie możliwość dotarcia do bardzo wielu potencjalnych klientów.
Z kolei newsletter to forma marketingu prowadzona za pomocą wysyłania e-maili, którą można uznać za odpowiednik gazetek promocyjnych. Polega ona na regularnym informowaniu odbiorców o nowych wiadomościach dotyczących firmy. Mogą to być na przykład promocje, pojawienie się nowych towarów w asortymencie i inne ważnych z punktu widzenia klientów zmiany. Zaletą tej formy reklamy w porównaniu z innymi jest to, że jej odbiorcy wyrażają zgodę na otrzymywanie takich wiadomości. Dlatego trafia ona do osób, które są od początku zainteresowane usługami firmy. Z tego powodu mogą być bardziej skłonne do skorzystania z przedstawianych ofert.
Formy marketingu występujące tylko w sieci
Istnieją również sposoby na reklamę w internecie, które nie mają swoich bezpośrednich odpowiedników w świecie realnym. Jednym z najbardziej istotnych jest pozycjonowanie stron internetowych. Za tym pojęciem kryje się szereg działań mających wpłynąć na pozycję danej strony w wynikach wyszukiwarek internetowych, a przede wszystkim tej najpopularniejszej od Google. Im wyżej bowiem znajduje się dana witryna, tym częściej będzie odwiedzana. Kolejność ich wyświetlania nie jest bowiem przypadkowa, tylko jest ustalana przez specjalny algorytm, który ocenia trafność i przydatność zamieszczonych na nich informacji. Zadaniem specjalistów od pozycjonowania jest umieszczanie na zarządzanych przez nich stronach treści, które są najbardziej cenione przez wyszukiwarki i przez to będą umieszczone jak najwyżej.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie