
To jest bardzo dobry projekt. Nazywa się „Zawodowe Kruczki”, co ma swój dwojaki sens: przeznaczony jest dla uczniów i nauczycieli LVI Liceum im. Kruczkowskiego i wprowadza w tajniki (kruczki) rynku pracy.
Obejmie 90 uczniów – w połowie dziewczynki, w połowie chłopców. To ma zapewnić im niezbędne kompetencje, kiedy po ukończeniu szkoły zechcą (lub będą zmuszeni sytuacją) podjąć pracę zawodową. To oznacza dla uczniów „wyrównanie braków edukacyjnych z matematyki i języków obcych oraz podniesienie umiejętności sprawnego przyswajania wiedzy”. A dla nauczycieli podniesienie kompetencji zawodowych, które z kolei pomogą w podnoszeniu kompetencji uczniów. Oznacza to umiejętność włączania technik informatycznych i komunikacyjnych w proces edukacji szkolnej, m.in. do realizacji różnych projektów międzynarodowych, kształtowania postaw przedsiębiorczości. To także szkolenie ,,Praca metodą projektu” oraz warsztaty ,,Wspierania i rozwoju kariery edukacyjno-zawodowej ucznia”.
Ale to wszystko nie będzie się odbywało „na sucho”. Powstanie w „Kruczku” Lokalny Ośrodek Rozwoju Osobistego i Kariery, który będzie wyposażony w odpowiednie oprzyrządowanie, m.in. laptopy i tablety, a także nowoczesny sprzęt dydaktyczny, ułatwiający korzystanie z poradnictwa zawodowego, psychologicznego i wykładów motywacyjnych.
Jak czytamy w założeniach projektu, oferuje on także „realizację dodatkowych zajęć z zakresu rozwoju postaw kreatywnych i przedsiębiorczości uczniów poprzez ich udział w zajęciach Business Play, poprzez grę planszową symulującą prowadzenie własnej firmy. Uczniowie wcielą się w rolę właścicieli firm, trenując predyspozycje zarządcze, reguły poruszania się po współczesnym rynku, zarządzanie finansami, zespołem ludzi. Następnie poprowadzą szkolne mini przedsiębiorstwo. Wezmą udział w konkursie na najlepiej zarządzaną firmę. Uzupełnieniem zajęć będzie nauka języka angielskiego biznesowego”.
Oprócz tego dla uczniów klas trzecich zaplanowane są kursy przygotowujące do matury, a także zajęcia z cyklu „Inkubatory wiedzy” pozwalające na pogłębienie znajomości języków angielskiego i niemieckiego, a wiedzy z zakresu matematyki.
Całość projektu warta jest 175 882, 50 zł, z czego 140 690 zł pokrywa Unia Europejska. Czas trwania przedsięwzięcia: grudzień 2016 – listopad 2018.
Bardzo nam się to podoba. Znowu coś zrobione z głową, za co znowu należy się pochwała Urzędowi Dzielnicy. (ka)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie